tirsdag den 28. juli 2009

Så mødes vi igen, Hugo

Fnis... Jeg er vidst nok blevet krævet holdt under overvågning samt udleveret til strafforfølgelse for at have skrevet dette blog-indlæg. Hugo Pieterse er en mand i Odense, som i en del år efterhånden har haft en hjemmeside, hvor han bringer "afslørende" fantasi-historier om "venstreekstremister" og bringer billeder af folk, han er politisk uenig med. Derudover skriver han forsvar for nazister og holocaust-benægtere, brygger konspirationsteorier om internationale jøde- og muslim-sammensværgelser, fusker lidt med race-hygiejne-teori og den slags.


Af og til støder man også på hans læserbreve, der kommer vidt omkring fra Fyens Stiftstidende til Jyllandsposten og Kristeligt Dagblad, samt kommentarer på samme avisers hjemmesider.

Alt dette - bortset fra at tage billeder af enkeltpersoner og skrive smædehistorier om dem - har han naturligvis fuld ret til. Det kunne jo være sådan, at Hugo Pieterse var en af disse "forkæmpere for ytringsfriheden", og at det var derfor han ikke tøver med at forsvare holocaustbenægtere og raceteoretikeres ytringsfrihed, og straks skriver et harmdirrende blogindlæg, der fordømmer udleveringen af nazister osv. Men hvis man troede det, så kender man hverken Hugo eller de såkaldte "forkæmpere for ytringsfrihed" i Danmark, for ligesom alle de andre, er det kun visse folks ytringsfrihed nazi-sympatisøren Hugo Pieterse kæmper for.

Det er der selvfølgelig intet nyt eller interessant i, så hvorfor skriver jeg dog om en person, hvis holdninger er så langt ude på Tidedrevet, men i modsætning til andre ekstremister ikke har nogen magt? Det gør jeg kun, fordi det er så sjovt! Én ting er at manden har langt ude holdninger, et rablende vanvittigt forhold til historie, videnskab og den slags, og generelt er dybt dybt usympatisk. Og én ting er, at han naturligvis er en hykler af første klasse (selv i hans indlæg, hvor han påstår han har anmeldt mig til Sara Palin afslutter han med en slags "digt", der ikke består af andet end oldgamle racistiske udtryk fra det før-demokratiske USA men sandelig også rummer en enkelt "dødstrussel"). Det i sig selv er ikke interessant.

Men det ér sgu da morsomt (for mig ihvertfald), at manden har udvalgt lille mig til sin personlige hade-figur (det er ikke første gang, han har skrevet om mig), samt at han har så lidt virkelighedssans, at han tror: a) at den danske regering vil kræve mig udleveret fra USA til strafforfølgelse for at have skrevet et blogindlæg, b) at han tror, at USAs regering har ressourcer og lyst til at holde mig under overvågning blot fordi en enkelt tosse i Danmark kræver det, c) at han tror, at Sara Palin - den tidligere guvernør for Alaska har nogen som helst indflydelse på den slags - samt at hun overhovedet skulle læse hans breve.

Fra en person, der tvivler på veletablerede videnskabelige og historiske kendsgerninger, kan man ikke forvente megen intelligens eller virkelighedssans. Det er dog interessant, at få bekræftet, at det skam ikke blot er kontroversielle holdninger han har påtaget sig blot for at provokere eller for at fremme et politisk formål. Nej... manden ér vitterligt dum som en dør, skingrende skør og hysterisk.

Jeg gider ikke at linke til nazistiske hjemmesider og den slags, men her er altså et citat fra Hugo Pieterse, som er hans reaktion på det, jeg skrev her:
Det er vel hævet over enhver tvivl at Ole Sandbergs udtalelser falder under racismeparagraffen der straffer 'opfordring til vold og had mod en person på grund af hans etniske baggrund'.

Det er muligt at Ole Sandberg føler sig sikker, da han ifølge eget udsagn befinder sig i Alaska.

Men det kan være han har gjort regning uden vært, for intet er nemmere i dag end at få udleveret en person for at sprede opfordringer til vold. En mail med opfordring til at holde Ole Sandberg i kikkerten indtil en officiel udleveringsbegæring fra det danske justitsministerium bliver fremsat er blevet afsendt til Sarah Palin.

Fnis! Hugo, du er så sej! Du har anmeldt mig til en afgående guvernør og krævet at hun finder mig og holder mig under opsyn i USAs største og tyndest befolkede stat, fordi jeg har skrevet noget, du ikke kan lide. Jamen, det skal da nok blive taget seriøst af vinderen af årets I-Quit'arod.

PS. Det er IKKE Hugo Pieterse på billedet. Men det er nogle af hans venner med krampe i højre arm til en demonstration i Odense, hvor Hugo var med for nogle år tilbage. Demonstrationen var bl.a. arrangeret af folk fra Den Danske Forening og andre racister. Du kan læse lidt mere om den demonstration her (pdf) - se artiklen: "Sammenrend i Odense".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar