søndag den 1. maj 2011

Synsk journalistik

Klokken er nu 11:30 om formiddagen, søndag den 1. maj 2011. Jeg befinder mig i staten Washington på den amerikanske vestkyst. Jeg er ved at drikke min "morgenkaffe" og læser nyheder, mens jeg lader op til resten af dagen, som jo først er ved at være begyndt herovre. Jeg slår op på Berlingskes hjemmeside og ser følgende skærmbillede:


What the fuck? "Sådan var 1. maj over hele verden" skriver de. Men dagen er jo knap nok startet herovre i denne del af verden!

Er Tante Berlingeren blevet synsk? Har de sendt journalister ind i fremtiden for at rapportere tilbage til fortiden om hvordan 1. Maj gik i hele verden? Hvorfor vælger de at bruge denne fantastiske teknologi på at rapportere om 1. Maj-arrangementer? Ville det ikke være mere oplagt at rapportere om udfaldet af det kommende folketingsvalg eller lignende?

Eller er det mon et udslag af anti-amerikanisme og anti-vestlighed, når Berlingeren lader som om hele den vestlige verden (dvs den vestlige halvkugle) ikke eksisterer?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar